Hva lurer du på om Barnepleierforeningen?

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene om medlemskap, tjenester og engasjement i Barnepleierforeningen.

Hvordan blir jeg medlem av Barnepleierforeningen?

Du kan melde deg inn via vårt enkle online skjema på nettsiden her, eller kontakte oss direkte for veiledning.

Hvilke tjenester tilbyr Barnepleierforeningen til medlemmene?

Vi ønsker å tilby et faglig fellesskap og nettverk med andre barnepleiere rundt i landet, faglig oppdatering, inspirasjon og ikke minst muligheten til å være med å påvirke. Vi barnepleierne nevnes sjelden i offentlige debatter eller politiske fora og dette ønsker vi å ta tak i. Styret jobber mot politikere og helseledere for å bidra til bedre utnyttelse av vår kunnskap som barnepleiere. Foreningen har også et positivt samarbeid med de to største fagforeningene for barnepleiere i Norge.

Erstatter denne foreningen det fagforbundet jeg allerede er medlem av?

Nei, det gjør den ikke. Dersom du er medlem av et annet fagforbund fra før anbefaler vi at du fortsetter å være medlem der. Vi ønsker å være et tilskudd til fagforbundene, og ikke en erstatter. Vi kommer ikke til å ha forsikringsordninger, gi juridisk bistand eller lignende. Vi ønsker å være et faglig forbund med fokus på å styrke barnepleieryrket.

Hvordan kan jeg engasjere meg i foreningens arbeid?

Du kan delta på arrangementer, på digitale fagkvelder, bidra i prosjekter eller bli med i styret for å påvirke vår fremtid. Vi trenger alltid flere engasjerte barnepleiere – del gjerne din hjertesak med oss i kontaktskjemaet her.

Hvor finner jeg oppdatert informasjon og nyheter fra Barnepleierforeningen?

Vi publiserer jevnlig nyheter på vår nettside, på facebook og via nyhetsbrev til alle medlemmer.

Hvorfor kan ikke hvem som helst være medlem i foreningen?

Vi ønsker å være en forening kun for barnepleiere, studenter i faget eller tidligere barnepleiere bla. for å stå sterkere sammen som yrkesgruppe. Det er veldig hyggelig at vi får forespørsler fra andre yrkesgrupper om å bli medlem også, men pr nå er ikke det mulig.

Hvorfor må vi betale for å være medlem i foreningen?

Å drifte en forening innebærer en del utgifter. Foreningen har faste utgifter med blant annet nettside og digitale programmer. Vi ønsker også på sikt å kunne lage merch med vår logo til våre medlemmer. Vi har i dag kun inntekt fra kontingenten som medlemmene betaler. Foreningen gir ingen honorarer til styremedlemmer, og lønner pr i dag heller ingen. På sikt kan det være aktuelt å leie inn foredragsholdere til digitale fagkvelder eller annet, da vil dette også være en utgiftspost vi må dekke.

Hvordan kan vi kontakte dere?

Vi kan nås via kontaktskjemaet på forsiden eller på mail til post@barnepleierforeningen.no.

Bli medlem i Barnepleierforeningen du også

Sammen er vi sterkere – og synligere.